O (občas čudesných) tematických kaviarňach

Stihla som novembrový blog! Fuu, už som to nevidela veľmi ružovo, ale nedalo mi to. Písanie mi jednoducho chýba. Ku kresleniu sa radšej nevyjadrujem. Problém je v tom, že ma opustila múza tak akosi na stálo. Som zaseknutá úplne. Ale to je teraz jedno. Čoskoro mám tretie blogové výročie, tak som predtým ešte chcela stihnúť taký obyčajnejší blog.

Poslednú dobu si všímam, že sa celkom často vyskytujem v tematických kaviarňach. Neviem, čo si pod tým predstaví taký bežný Slovák, no anime fanúšikom budú určite známe maid caffe, či neko cafe. Mojím osobne najčerstvejším zážitkom z minulej soboty je Morning Musume 20th Anniversary cafe. Ono to asi už ani nikoho neprekvapuje.

Najprv by som  tieto kaviarne rozdelila do takých väčších kategórií, hoci toto píšem úplne bez akéhokoľvek googlovania a podkladu. Berte to ako moje skúsenosti a názory, ako vždy.

1.Role-play kaviarne
Sem by som hneď zaradila spomínané Maid cafe, ďalej Butler cafe a najnovšie som bola vo Witch cafe. Určite ich bude viac, no toto mi príde ako taký základ pre každého fanúšika. Keď som išla prvýkrát do Maid cafe, mala som isté pochybnosti, aké pocity to vo mne zanechá. 

Pri vchode nás vítali dievčatá v slúžtičkovských šatičkách a niektorým to celkom seklo. Samozrejme to má podľa mňa dosť erotický nádych, ale chlapom sa to určite páči. Za stôl nás usadila jedna z nich a začala vysvetľovať pravidlá. Takéto kaviarne majú totiž (asi?) vždy časové a menu obmedzenia. Podľa toho aký „balíček“ si vyberie, no základ je 60-90 minút. Bola som rozhodnutá pre Dezert set, v ktorom bol i drink a jeden špeciál, buď 3 minúty stolovej hry  alebo fotka s vybranou maidkou. Ako milovník polaroidových fotiek som vôbec nezaváhala. 

Priniesli nám tabuľu s fotkami všetkých maidiek a my sme si mohli vybrať, s ktorou sa chceme odfotiť. Celkom vtipné bolo, že mi všetky na fotkách prišli úplne rovnaké, a tak som náhodne na jednu ukázala. Tá, čo nás najviac obsluhovala a držala tabuľu sa zachichotala a vraví mi „Och, ďakujem, že si si ma vybrala!“. A ja len v duchu „To bola ona na fotke?!“
No nič, bola fakt dosť zlatá, takže som bola spokojná. Ďalej pri každom jedle či pití prišla chvíľka na čarovné slovká, ako napríklad začarovať karamelové laté, aby sme mali navždy sladkých 16 a podobne. Pri tom musíme ešte rukami robiť rôzne zvláštne pohyby. Maidky celú dobu hrajú role-play vašej skutočnej slúžky a niektoré do toho dávajú fakt všetko. Až tak moc a otravne. 


A niečo podobné by ste určite našli aj v iných role-playových kaviarniach. Witch cafe, v ktorej som bola naposledy mi prišla najľudskejšia a najmenej divná? Alebo ako to nazvať. Bol to malý podnik, kde sme sedeli za barom a dievčatá sa s nami rozprávali vpodstate úplne normálne, akurát s občasnými poznámkami alá „A to u nás v našom čarodejnom svete také nemáme!“ či „Mám 406 rokov, no cítim sa na sviežich 116.“ Polaroid fotky nesmeli chýbať. Kamarátka, s ktorou som tam bola oslavovala deň predtým narodeniny a keď sa to slečny dozvedeli, ihneď museli konať. Vraj oslávenci mávajú taký darček v podobe fotky hneď s troma čarodejnicami! Mimochodom, ich oblečenie bolo dosť steam-punkové, takže celkom super.

Väčšinou je fotenie obmedzené iba na jedlo a pitie. Niekedy ani to.

2. Zvieracie kaviarne
Mačacie, králičie, sovie, psie, a neviem aké ďalšie kaviarne tu sú. Návšteva spočíva v tom, že ste obklopení zvieratkami a môžete si ich hladkať, hrať sa s nimi, kŕmiť ich ak je zrovna ten čas, a jednoducho nechať si spríjemňovať deň. Tu sa občas rozchádzajú názory ochranárov zvierat. Také sovičky, na ktorých som bola vyzerali niektoré dosť vystrašene a neviem do akej miery im bolo príjemné, že ich ľudia hladkajú a tak. Mačky? Veď viete aké sú. Majú vás na háku, no zároveň si užívajú pozornosti, takže tam by som úplne problém nevidela. Najlepšie je, keď prídete a všetky spia. Hmm super, vyhodené peniaze :D Ináč by som to ani veľmi kaviarňami nenazývala, niekedy tam vlastne ani nič nepijete.


3.Anime kaviarne
Poslednú dobu v tomto vidím celkom veľký boom a takéto kaviarne sa otvárajú často iba na limitovanú dobu. Či už na počesť veľkého úspechu, alebo keď je nejaké výročie a tak. Na mojej listine sú momentálne Sailor Moon cafe a Ranma1/2 cafe. V takýchto anime kaviarňach nájdete jedlá a nápoje inšpirované daným anime. V prípade Sailor Moon je to napríklad japonská omeleta v tvare polmesiaca, alebo farebné drinky podľa jednotlivých sailoriek. V Ranma ½ kaviarni nesmie chýbať ramen, či okonomiyaki. Fanúšikom to asi vysvetľovať nemusím, a kto nepozná tak pekne šup šup do toho.

4. Zbytok: kaviarne i bary
Zrovna minule som hľadala nejaké zaujímavé tematické kaviarne a našla som fakt rôzne srandy. Napríklad: Detektívna kaviareň, kde lúštite logické hádanky a záhady a môžete si vyskúšať štetčekom odhaliť odtlačky prstov, alebo Krvavá nemocnica , kde vám drinky prinesú v skúmavkách, v ktorých plávajú oči a môžete si objednať vyrvané srdce, ktoré je v skutočnosti obyčajný jahodový dezert. 

Minule som dokonca videla video na nejakú strašidelnú kaviareň, kde vás obsluhovali japonskí duchovia a dokonca sa tam dal zažiť rituál pochovania. Normálne vás tam zavrú do truhly a šomrú modlitby. A kopec ďalších podivností...

Myslím si, že si tu nájde úplne každý niečo. Sem by som ešte šupla aj spomínanú Morning Musume cafe na počesť 20. výročia skupiny. Mohla som sa pokochať originálnymi kostýmami z PVčiek, objednať drink, ktorý vymyslela samotná moja obľúbená členka a užiť si veľké obrazovky a fotky všade naokolo. A dostali sme pri vstupe podpivníček! Proste priestor, v ktorom by človek najradšej trávil každý deň, ale to by asi prišiel o všetky peniaze, lebo takéto podniky bývajú troška drahšie, hlavne ak ide o tie limitované.



Som zvedavá kam ma zase nohy zavedú nabudúce, no už teraz sa teším. Mňa to Tokio tak baví!


Sewitches

Komentáre