O 5. výročí a o Slovensku


V predošlom blogu som sa rozpísala oveľa viac, než som plánovala, a tak si dám rekapituláciu roku 2019 sem. Ako všetci viete, strašne som zanedbala písanie. Nemala som čas, chuť, témy, nič sa nedialo, iba také prežívanie cez týždeň a cez víkendy som behala po vonku. Nevedela som, čo by ste si radi prečítali, nevedela som, čo vám chcem vlastne povedať. A tak som rok 2019 ukončila iba s dvoma blogmi a dokonca ani neoslávila 5. blogové výročie v decembri. Samú ma to dosť šokuje. Ale nechcem ani sľubovať, že rok 2020 bude iný. Neviem. Ale rada by som písala každý mesiac ako predtým. Tento blog mal vyjsť vo februári, no keďže mám problémy s počítačom, bohužiaľ to nešlo. Ale okrem tohoto blogu mám rozpísaný aj ďalší, takže verím, že tento rok to bude lepšie.

Možno nemá veľmi zmysel robiť štatistiku, ale len tak zo zvedavosti sa teda pozrime na čísla.
Do zátvorky vždy uvediem porovnanie s predošlým rokom.
- Počet blogov v 2019: 2 (-5 )
- História všetkých zobrazení stránok: 27 256 (+3 887)
Na 2 blogy fajn, nie? Ale podľa mňa je tam niečo divné, lebo občas mi ukazuje zobrazenia zo zvláštnych zdrojov a kútov sveta.


V minulosti som uvádzala 3 najčítanejšie a 3 najmenej čítanejšie blogy. Čo dnes? Tak skúsim prvý a posledný.
- Najčítanejší: O tom, ako sme sa spoznali  714 zobrazení
A just tento blog nikdy nevymažem!
Klikajte!

Tieto Vianoce som sa vrátila po dvoch rokoch na Slovensko. Možno si pamätáte, s akými negatívnymi myšlienkami som sa do Japonska vrátila pred tými dvoma rokmi → O mojich pocitoch
Preto som sa tentoraz dosť obávala, snažila som sa nemať veľké očakávania od toho prostredia, ktoré na mňa už niekoľko rokov pôsobí pochmúrne z rôznych dôvodov. A to nemusí byť ani zima!

No prekvapivo sa tentoraz nič také neudialo, priam som mala pocit, že je Slovensko oveľa pozitívnejšie. Rozprávala som sa s mnohými kamarátmi a hoci sa väčšina z nich na niečo sťažovali, boli to také banality a hoci aj niekedy nie, zdalo sa mi, že v konečnom dôsledku sú šťastní, lebo im vlastne nič z tých najdôležitejších vecí v živote nechýba. Asi prvýkrát, odkedy som sem prišla, som si povedala, že žiť v Japonsku nemusí byť moja jediná možnosť, ako byť šťastná. Tieto zmeny sa vo mne odohrávali už dlhšie, cítiť to aj z posledného blogu v minulom roku→ O tom, ako sa s Japoncami bavím (iba) o počasí


Cesta na Slovensko mi iba potvrdila, že to, či je človek šťastný, nezáleží na tom, kde sa nachádza, ale ako sa voči tomu postaví. Či si to vie sám zariadiť, alebo nie. A možno štatistiky ukazujú, že v Japonsku sú lepšie podmienky na život, no to podľa mňa záleží aj od toho, aké ma človek hodnoty, čo je pre neho najdôležitejšie a ako chce žiť. A pre mňa nie je vôbec dôležitá kariéra, ktorá aspoň tu  v Tokiu, je na tak vysokej priečke hodnôt, ani peniaze, ani oddanosť spoločnosti a firme. Pre mňa je najdôležitejšie zdravie, voľný čas, sociálne a kultúrne vyžitie, balans v pracovnom a osobnom živote. A síce nemám žiadnu zákernú chorobu (vďakabohu), no necítim sa dobre, zažívam veľa stresu, mám málo energie, nič sa mi kvôli tomu nechce, kvôli tomu nešportujem, veľa jem. Pôsobí to na mňa v mnohých smeroch. A ak si ty, ako čitateľ teraz hovoríš, že sú to všetko výhovorky, možno máš pravdu. Športovať môžem začať hneď teraz. Ale viem, že mi to nevydrží, keď budem cez týždeň do 22. hodiny v práci a cez víkend budem rada, že sa doobeda vyspím. Je to začarovaný kruh, kde treba useknúť to, čo to spôsobuje, inak sa nič nezmení. Voľný čas? Ten mám cez víkend, ale naozaj sa mi nepáči, že ho skôr používam na to, aby som zabudla na prácu. Nie, ja chcem byť viac tvorivejšia, viac sa venovať osobnému rozvoju a nielen „zapíjať žiaľ a stres“. 


Ale ako som povedala na začiatku, nezáleží, kde sme. Tento spôsob života môžem zmeniť buď tu, alebo, na druhej strane, nemám dôvod tu byť a môžem ísť žiť inam a ináč. Nič ma tu nedrží, nemám tu žiadne záväzky, iba starú lásku ku krajine, ktorá ma kedysi očarila svojou inou kultúrou a krásnym jazykom. A očaruje ma aj naďalej, ale už som prišla do štádia, kedy nepremýšľam nad svojím životom ako „Ja v Japonsku“, ale iba ako „Ja“. Lebo ja som to najdôležitejšie, na čom záleží a pokiaľ sa ja necítim dobre v Japonsku, nevidím dôvod prečo to siliť. Nehovorím, že na Slovensku sa budem cítiť spokojne. Neviem, či v akejkoľvek inej krajine áno. To keby sme vedeli, tak sme každý inde. Hlavné je, aby sme sa neobmedzovali v niečom iba preto, že sme presvedčení, že áno, to je to miesto, kde som chcela vždy byť!

Nehovorím, že odchádzam, nehovorím, že sa vraciam. Iba si otváram všetky cesty, ktoré by ma mohli doviesť k vytúženému šťastiu  (ktoré nakoniec aj tak neexistuje, lebo človek je tvor nenásytný a nikdy nebude spokojný s tým, čo má).

Po jednej takej ceste som už začala kráčať, no o tom zase nabudúce.

Sewitches

Komentáre